Hanna Marasz – Fiugajska – absolwentka Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie, Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie, Podyplomowego Studium Emisji Głosu na Akademii Muzycznej w Bydgoszczy oraz Szkoły Muzycznej II stopnia w Toruniu. W latach 1998 – 2001 pracowała jako śpiewaczka w P. Z. L. P. i T. „Mazowsze”. Od roku 2008 związana jest jako asystent reżysera z Operą Wrocławską, w której w latach 2015-2019 roku prowadziła także chór dziecięcy.
Od 2022 roku prowadzi zajęcia ze studentami Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Jako asystent reżysera i reżyser wznowień współpracowała także z Teatrem Wielkim – Operą Narodową, operą La Monnaie w Brukseli, oraz Welsh National Opera w Cardiff. Asystowała wielu wybitnym reżyserom, m. in.: M. Trelińskiemu, D. Pountney’owi, I. Brook, H. De Anie, G. del Monaco, J. Hermanowi, A. Seniuk, L. Adamikowi, W. Zawodzińskiemu, M. Zadarze. Jako reżyser wznowień realizowała przeniesienia spektakli „Manon Lescaut” G. Pucciniego (reż. M. Trelinski) z Teatru Wielkiego – Opery Narodowej do wspomnianego teatrów operowgo w Cardiff oraz „Medei” L. Cherubiniego (reż. S. Stone) z Salzburg Festival na scenę warszawską.
Od 2016 roku samodzielnie reżyseruje spektakle operowe. Zrealizowała m. in. „Kandyda” L. Bernsteina w Operze Wrocławskiej (2017), „Chopina” G. Oreficego w Teatrze Wielkim w Łodzi (2021), „Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górale” J. Stefaniego w Akademii Muzycznej we Wrocławiu (2024) oraz prapremiery polskich oper współczesnych: „Brzydkiego kaczątka” M. Ziółkowskiego w Narodowym Forum Muzyki we Wrocławiu (2016), „Yemayi – Królowej Mórz” Z. Krauzego w Operze Wrocławskiej (2019, rejestracja dla TVP