Karol Kozłowski

Absolwent Akademii Muzycznej w Gdańsku oraz warszawskiej ASP. Laureat II nagrody na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym Hariclea Darclèe (Rumunia, 2005). Nominowany do Paszportu Polityki 2013 w kategorii: muzyka poważna. W latach  2007-2009 był solistą Opery Wrocławskiej, w której zadebiutował jako Alfred w Zemście Nietoperza J. Straussa i gdzie śpiewał również w Czarodziejskim flecie W. A. Mozarta, Cyruliku sewilskim G. Rossiniego, Otellu G. Verdiego, Raju utraconym K. Pendereckiego i Króu Rogerze K. Szymanowskiego. Występował na scenach m. in Łotewskiej Opery Narodowej w Rydze (Cyrulik sewilski G. Rossiniego), Staatstheater am Gärtnerplatz w Monachium (Włoszka w Algierze G. Rossiniego), Opery Kijowskiej (Król Roger K. Szymanowskiego), Narodniego Divadla w Brnie (Ferrando w Cosi fan tutte W. A. Mozarta) oraz Teatru Wielkiego – Opery Narodowej, gdzie śpiewał w m. in w Lukrecji Borgii G.Donizettiego, Borysie Godunowie M. Musorgskiego, Elektrze R. Straussa, Katii Kabanowej L. Janačka, Królu Rogerze K. Szymanowskiego, Strasznym dworze S. Moniuszki, Madame Butterfly  i  Manon Lescaut  G. Pucciniego oraz w Diabłach z Loudun K. Pendereckiego.

Jest cenionym wykonawcą dzieł barokowych m.in. partii Ewangelisty w obu Bachowskich pasjach. Śpiewał pod batutą m. in. Fabia Biondiego, Andreasa Speringa, Andrew Parrotta, Konrada Junghänela, Christophe’a Rousseta, Helmutha Rillinga, Benjamina Bayla, Jordiego Savalla, Łukasza Borowicza i Jana Tomasza Adamusa. Występował w operach: J. Ph. Rameau – Pigmalion i Les Indes galantes oraz G. F. Haendla – Alcina, Tamerlano i Ariodante. Był Settembrinim w Czarodziejskiej górze Pawła Mykietyna i Karą w prawykonaniu fragmentów opery Aleksandra Nowaka Ja, Şeküre do libretta na podstawie powieści Orhana Pamuka Nazywam się Czerwień (Festiwal Malta 2023). Brał udział w polskich prapremierach oper: The Golden Dragon Petera Eötvösa, Nuit des hommes Pera Nørgåda a także wodewilu Aleksandra Nowaka  Rzeczy do libretta Marcina Wichy (Auksodrone 2023). W czerwcu 2023 roku podczas koncertowego wykonania opery Falstaff G. Verdiego wieńczącego sezon artystyczny Narodowej Orkiestry Polskiego Radia w Katowicach, pod batutą Lawrence’a Fostera, wykonywał partię Fentona. Śpiewak współpracuje z Polską Operą Królewską w Warszawie występując w Cyruliku sewilskim G. Rossiniego, spektaklu Sì dolce è’l tormento oraz jako tytułowy Orfeusz w operze C. Monteverdiego.

W Teatrze Wielkim w Poznaniu wcielił się w tytułową postać podczas pierwszego polskiego wykonania opery Leoša Janáčka Wyprawy pana Broučka w inscenizacji Davida Pountneya (2024). Artysta ma w swoim dorobku wiele rejestracji płytowych m. in.: Halkę i Straszny dwór S. Moniuszki, wydane przez Narodowy Instytut Fryderyka Chopina oraz kilka albumów z liryką wokalną (kilkakrotnie nominowanych do nagrody Fryderyk) m.in. Pieśni I. J. Paderewskiego a także dwa Schubertowskie cykle: Die schöne Müllerin  i Winterreise. Laureat nagrody Fryderyk 2024 w kategorii muzyka poważna za album Władysław Żeleński – Pieśni wszystkie.

Mischa Kozłowski

Pianista, solista i kameralista, doktor sztuki, adiunkt w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie. Tegoroczny laureat „Fryderyka” – najważniejszej nagrody polskiego przemysłu fonograficznego – za album „Władysław Żeleński – komplet pieśni” (wyd. Stowarzyszenie Polskich Muzyków Kameralistów), w którym znajduje się m.in. ponad dwadzieścia pieśni zarejestrowanych w duecie z bratem-tenorem Karolem Kozłowskim.

Początkowo ukształtowany muzycznie przez Katarzynę Popową-Zydroń w trakcie 9 lat nauki w rodzinnej Gdyni. Następnie studiował w Warszawie u Piotra Palecznego, Macieja Paderewskiego, Jerzego Marchwińskiego i Katarzyny Jankowskiej–Borzykowskiej oraz w szwajcarskim Hochschule der Künste Bern u Tomasza Herbuta, Patricka Jüdta i Moniki Urbaniak-Lisik.

Zdobywca czołowych nagród konkursów pianistycznych i kameralnych w Polsce, Niemczech, Szwajcarii i na Ukrainie. Jako solista z orkiestrą zadebiutował w wieku 9 lat. Koncertował w większości krajów Europy, a także w Izraelu, Tunezji, Zjednoczonych Emiratach Arabskich, Japonii czy Chinach. Wystąpił w większości sal filharmonicznych i koncertowych w Polsce, a także w m.in. National Centre for the Performing Arts w Pekinie, Rohm Theatre w Kyoto, Flagey w Brukseli, w siedzibie UNESCO w Paryżu, Narodowej Filharmonii Ukrainy w Kijowie, w Filharmonii Moskiewskiej, w Konzerthaus „Kultur-Casino”, Zentrum Paul Klee i Yehudi Menuhin Forum w Bernie.

Za swoje osiągnięcia otrzymał wiele nagród i wyróżnień – do najważniejszych należą te przyznane przez Ministra Kultury i Dziedzictwa, LYRA Stiftung, Rita Zimmermann Musik-Stiftung, Fondazione Pro Libertas et Humanitas Kasimir Bartkowiak, Dongsan Research Foundation, Instytut Adama Mickiewicza, Bank Société Générale oraz Krajowy Fundusz na Rzecz Dzieci w Warszawie.

Artysta jest zapraszany do prowadzenia kursów mistrzowskich, a także współpracuje z Krajowym Funduszem na Rzecz Dzieci, wspierając rozwój wybitnie uzdolnionej młodzieży ze szkół muzycznych I i II stopnia. Od lat regularnie nagrywa dla polskich i zagranicznych rozgłośni radiowych czy telewizyjnych, a także chętnie bierze udział w projektach łączących muzykę z filmem, teatrem, malarstwem i innymi dziedzinami sztuki.

Zmień rozmiar czcionki