
Roman Osadnik
Roman Osadnik studiował wiedzę o kulturze. Uczył się jak być menedżerem kultury. Menedżer kultury ustala jakie będą przedstawienia w teatrze lub w operze. Pomaga przygotować przedstawienia. Pobierz PDF

Paweł Bień
Paweł Bień pracuje w Muzeum Narodowym w Warszawie. Jest też kuratorem wystaw w różnych galeriach sztuki. Kurator wystaw organizuje wystawy w muzeach lub w galeriach sztuki. Pobierz PDF

Mischa Kozłowski
Mischa (czytaj misza) Kozłowski to bardzo znany artysta. Jest pianistą. To znaczy że gra na fortepianie. Uczy studentów na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (czytaj Szopena) w Warszawie. Pobierz PDF

Karol Kozłowski
Karol Kozłowski jest śpiewakiem operowym. Śpiewak operowy to artysta. Śpiewa na scenie w teatrze lub w operze. Pobierz PDF

Krzysztof Dix
Krzysztof Dix studiował wiedzę o kulturze. Napisał wiele artykułów o operze. Na przykład jak reklamować operę żeby ludzie chcieli ją oglądać. Pobierz PDF

Julian Żychowicz
Julian Żychowicz jest tancerzem. Przez wiele lat tańczył balet w Operze we Wrocławiu. Balet to rodzaj tańca. Tancerki w balecie noszą spódnice z tiulu. Tanerze noszą obcisłe kombinezony. Na nogach mają buty które pomagają im tańczyć na czubkach palców. Pobierz PDF

Justyna Skoczek
Justyna Skoczek jest pianistką. To znaczy że gra na fortepianie. Justyna Skoczek pisze teksty piosenek i muzykę. Pobierz PDF

Hanna Marasz-Fiugarska
Hanna Marasz-Fiugarska uczyła się w Akademii Teatralnej w Warszawie i na Uniwersytecie Jagielońskim w Krakowie. Hanna Marasz-Fiugarska była asystentką reżysera w Operze Wrocławskiej. To znaczy, że pomagała reżyserom przygotować przedstawienia. Pobierz PDF

Grażyna Bastek
Grażyna Bastek pracuje w Muzeum Narodowym w Warszawie. Pracuje też na Uniwersytecie Warszawskim i Akademii Teatralnej w Warszawie. Uczy studentów o sztuce i malarstwie. Uczy jak różni artyści malują obrazy. Pobierz PDF

Ewa Vesin
Ewa Vesin jest śpiewaczką operową i nauczycielką śpiewu. Jest też dyrektorką międzynarodowego konkursu dla śpiewaków. Konkurs jest co roku w Lublinie. Ewa Vesin śpiewa w operach na całym świecie. Pobierz PDF