Projekt OPERAcje Artystyczne 2025
Z radością i dumą zapraszamy Was na trzecią już odsłonę autorskiego projektu Stowarzyszenie im. Richarda Straussa – OPERAcje Artystyczne 2025 to zaproszenie do magicznego świata sztuki operowej, które niesie ze sobą walor nie tylko poznawczo-emocjonalny, ale dostarcza konkretnej wiedzy związanej zarówno z całością procesu twórczego,…
Zaproszenie na spotkania o muzyce i operze. Projekt OPERAcje Artystyczne 2025
Stowarzyszenie imienia Richarda Straussa (czytaj Strausa) zaprasza do projektu o nazwie OPERAcje Artystyczne 2025. W projekcie Stowarzyszenie zrobiło krótkie filmy. Filmy są w internecie na stronie https://operaonline.pl/ Pobierz PDF
Co to jest opera?
Opera to bardzo duży teatr. W operze są przedstawienia muzyczne. W operze na scenie występują artyści. Na przykład śpiewacy operowi. Jest też orkiestra, chór i tancerze. Chór to zespół ludzi, którzy śpiewają na scenie. Orkiestra to zespół muzyków. Grają na różnych instrumentach. Pobierz PDF
Co ciekawego robi Stowarzyszenie
Stowarzyszenie imienia Richarda Straussa (czytaj Strałsa) od wielu lat organizuje ciekawe wydarzenia kulturalne w Polsce i w innych krajach. Stowarzyszenie miało projekt o nazwie Śladami wielkich kompozytorów po Dolnym Śląsku. Pobierz PDF
Roman Osadnik
Roman Osadnik studiował wiedzę o kulturze. Uczył się jak być menedżerem kultury. Menedżer kultury ustala jakie będą przedstawienia w teatrze lub w operze. Pomaga przygotować przedstawienia. Pobierz PDF
Paweł Bień
Paweł Bień pracuje w Muzeum Narodowym w Warszawie. Jest też kuratorem wystaw w różnych galeriach sztuki. Kurator wystaw organizuje wystawy w muzeach lub w galeriach sztuki. Pobierz PDF
Mischa Kozłowski
Mischa (czytaj misza) Kozłowski to bardzo znany artysta. Jest pianistą. To znaczy że gra na fortepianie. Uczy studentów na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina (czytaj Szopena) w Warszawie. Pobierz PDF
Karol Kozłowski
Karol Kozłowski jest śpiewakiem operowym. Śpiewak operowy to artysta. Śpiewa na scenie w teatrze lub w operze. Pobierz PDF
Krzysztof Dix
Krzysztof Dix studiował wiedzę o kulturze. Napisał wiele artykułów o operze. Na przykład jak reklamować operę żeby ludzie chcieli ją oglądać. Pobierz PDF
Julian Żychowicz
Julian Żychowicz jest tancerzem. Przez wiele lat tańczył balet w Operze we Wrocławiu. Balet to rodzaj tańca. Tancerki w balecie noszą spódnice z tiulu. Tanerze noszą obcisłe kombinezony. Na nogach mają buty które pomagają im tańczyć na czubkach palców. Pobierz PDF
Justyna Skoczek
Justyna Skoczek jest pianistką. To znaczy że gra na fortepianie. Justyna Skoczek pisze teksty piosenek i muzykę. Pobierz PDF
Hanna Marasz-Fiugarska
Hanna Marasz-Fiugarska uczyła się w Akademii Teatralnej w Warszawie i na Uniwersytecie Jagielońskim w Krakowie. Hanna Marasz-Fiugarska była asystentką reżysera w Operze Wrocławskiej. To znaczy, że pomagała reżyserom przygotować przedstawienia. Pobierz PDF
Grażyna Bastek
Grażyna Bastek pracuje w Muzeum Narodowym w Warszawie. Pracuje też na Uniwersytecie Warszawskim i Akademii Teatralnej w Warszawie. Uczy studentów o sztuce i malarstwie. Uczy jak różni artyści malują obrazy. Pobierz PDF