
Adam Olaf Gibowski Adam Olaf Gibowski jest muzykologiem i krytykiem sztuki. Muzykolog dobrze zna się na muzyce. Krytyk sztuki ocenia na przykład muzykę, przedstawienia teatralne i operowe. Rozmawia o nich i pisze artykuły. Adam Olaf Gibowski opowiada o teatrze operowym. Pobierz PDF

Justyna Skoczek Justyna Skoczek jest pianistką. To znaczy że gra na fortepianie. Jest też korepetytorką operową i tłumaczką. Korepetytorka operowa pomaga śpiewakom, przygotować się do występu. Justyna pracowała w Operze Wrocławskiej. Teraz pracuje jako muzyczka w różnych teatrach i operach w Polsce. Od 2001 roku…

Kamil Biedrzycki Kamil Biedrzycki zajmuje się dźwiękami. W studiu nagrań pilnuje żeby muzyka była dobrej jakości. To znaczy żeby ludzie wyraźnie i dobrze słyszeli nagraną muzykę. Kamil Biedrzycki pracuje też w różnych instytucjach kultury. Na przykład w operze. Współpracuje z wieloma kompozytorami. Kompozytor to osoba…

Roman Osadnik Roman Osadnik jest dyrektorem Teatru Studio w Warszawie. Pracował też w Operze Śląskiej w Bytomiu i Teatrze Rozrywki w Chorzowie. Był dyrektorem teatru Polonia i Och-Teatru w Warszawie. Studiował wiedzę o kulturze i o tym jak być menedżerem kultury. Menedżer kultury ustala jakie…

Małgorzata Chrastek Małgorzata Chrastek pracuje w Operze Wrocławskiej. Jest charakteryzatorką i perukarką. Charakteryzatorka zmienia wygląd aktorów. Maluje ich i dobiera peruki. Perukarka robi peruki dla aktorów. Kiedy aktor zakłada perukę, wtedy zmienia swój wygląd. Staje się podobny do postaci którą gra. Może grać na przykład…

Mateusz Wiśniewski Mateusz Wiśniewski jest prezesem stowarzyszenia i uczy studentów na Uniwersytecie Wrocławskim. Zna kilka języków. Mateusz Wiśniewski jest też dyrektorem konkursu dla śpiewaków operowych. Współpracuje z teatrami operowymi w Polsce i za granicą. Mateusz Wiśniewski opowiada o operze. Pobierz PDF

Michał Dudziński Michał Dudziński jest aktorem i twórcą internetowym. Twórca internetowy to ktoś kto wstawia dużo zdjęć z opisami do mediów społecznościowych. Michał występuje w teatrze, filmach i telewizji. Michał Dudziński opowiada o tym jak ciekawie pisać o operze w mediach społecznościowych. Żeby ludzie przychodzili…

Iryna Zhytynska Iryna Zhytynska (czytaj Żytyńska) jest śpiewaczką operową. Uczyła się śpiewać w Akademii Muzycznej w Kijowie. Teraz występuje w różnych operach w Polsce. Czasami występuje też w operach za granicą. Iryna opowiada swoją historię. Opowiada o tym, jak została śpiewaczką operową. Pobierz PDF

Ewa Vesin Ewa Vesin jest śpiewaczką operową i nauczycielką śpiewu. Jest też dyrektorką międzynarodowego konkursu dla śpiewaków. Konkurs jest co roku w Lublinie. Ewa Vesin śpiewa w operach na całym świecie. Ewa Vesin opowiada o sobie i innych artystach. Pobierz PDF

Hanna Marasz Hanna Marasz jest asystentem reżysera w Operze Wrocławskiej. To znaczy, że pomaga reżyserom przygotować przedstawienia. Pracuje też w Operze Narodowej w Warszawie, w teatrze w Brukseli w Belgii i Operze Narodowej w Walii. Hanna Marasz opowiada o tym, kto przygotowuje przedstawienia operowe. Opowiada…